vragenoververhuizen.nl

Internationaal


Internationale verhuizing

Een verhuizing opzichzelf neemt al een hele hoop tijd in beslag dus laat staan met een internationale verhuizing. Dat is vaak niet binnen een dag geregeld. Bij een internationale verhuizing is er een verschil tussen een gewone emigratie of eenemigratie om werkgever redenen. Wij hebben voor u een aantal offertes aangevraagd bij verschillende internationale verhuisbedrijven. Hieronder is daarvan een verslag te lezen met de uitkomsten en de grote verschillen tussen de verhuisbedrijven. Bij deze case zijn we uitgegaan van een gewone emigratie zonder werkgevers redenen. 

LET OP!
De prijzen die genoemd worden zijn schattingen van de verhuisbedrijven zelf. Bijna alle verhuisbedrijven willen eerst een vrijblijvend  taxatiebezoek doen voordat ze een exacte prijs kunnen geven.  Deze taxatiebezoeken hebben wij niet laten doen. 

Al de offertes zijn aangevraagd via de websites van de desbetreffende verhuisbedrijven. De verhuisbedrijven hebben wij willekeurig uitgezocht. We hebben dus niet gekeken of ze zijn aangeschreven bij een organisatie voor verhuisbedrijven.

Verhuisgegevens

Verhuis volume
31m3

Aantal dozen
40

Aantal inwoners
3

Soort verhuizing
Gehele inboedel

Gewenste service
Inpakken: Nee
Uitpakken: Nee
Monteren: Nee
Demonteren: Nee
Tussentijdse opslag: Ja 5 dagen

Verhuisperiode
Juli 2008

Algemene gegevens

Oud adres

    Plaats
    Amsterdam, Nederland

    Type pand
    Eengezinswoning

    Aantal kamers
    3 kamer woning

    Laadplaats
    Laagbouw

Nieuw adres

    Plaats
    Londen, Engeland

    Type pand
    Eengezinswoning

    Aantal kamers
    3 kamer woning

    Losplaats

    Laagbouw

       

 
 

Verhuisbedrijf A

Geschatte prijs € 5.533,50

Daarbij inbegrepen is:

  • Levering van benodigde verpakkingsmaterialen zoals verhuisdozen
  • Verpakken van breekbaar kleingoed
  • De- en monteren van het meubilair
  • Beschermen van goederen zoals schilderijen,lampenkappen enz. voor vervoer
  • Opmaken van inventarisatielijst en transportdocumenten
  • Aanvragen van parkeerontheffing op het laadadres
  • Verzekering tot € 68.000,-

Exclusief

  • Opslag van 5 dagen 

Overige service die het verhuisbedrijf aanbiedt:

  •  Inpakken van alle andere goederen tegen een tarief van € 267,75.
  • Extra all risk verzekering met een premie van 1,0 % over de door u zelf te bepalen waardevan de inboedel. Het minimum bedrag aan premie bedraagt € 80, - incl. polis- en administratiekosten

Verhuisbedrijf B

Geschatte prijs € 5.009,90

Daarbij inbegrepen is:

  • Afleveren en ophalen van verpakkingsmateriaal
  • Inpakken van alle goederen, breekbaar en niet breekbaar
  • Demonteren van meubilair
  • Beschermen van meubilair met beschermmateriaal
  • Maken van een inventarisatielijst
  • Uitpakken van goederen
  • Monteren van meubilair
  • Verzekering van 1,5% van de dagwaarde van de door u opgegeven inboedel

Exclusief:

  • Shuttle service
  • Opslagruimte
  • Belastingen voor export en anderen
  • All Risk verzekering

Service die het verhuisbedrijf aanbiedt:

  • Oplslagruimte € 5,- per m3 per maand excl B.T.W. (minimaal 5 m3)
  • All Risk verzekering
Dit verhuisbedrijf heeft ons verteld dat als we onze spullen niet inlaten pakken dat we dan ook niet verzekerd zijn. Maar uit de offerte blijkt dat we met inpakken maar verzekerd zijn tot 1,5 % van de nieuwwaarde van het kapotte product. Dat geldt alleen bij een niet onderbroken transport. Dit verhuisbedrijf heeft ons dus eigenlijk iets verteld wat niet waar is.

 

Verhuisbedrijf C

Geschatte prijs € 5.099,-

Daarbij inbegerepen is:

  • Inpakken van alle goederen
  • Demontage van meubilair
  • Ferry kosten
  • Montage van meubilair
  • Transport verzekering van 1% van de dagwaarde van de door u opgegeven inboedel

Exclusief

  • Opslagkosten ca. €127,- tot €200,- per maand afhankelijk van de gewenste periode
  • All Risk verzekering


Service die het verhuisbedrijf aanbiedt:

  • All Risk verzekering waarbij de waarde door u zelf te bepalen is.

Andere verhuisbedrijven

Naast deze 3 verhuisbedrijven hebben wij nog meer offertes aangevraagd. De desbetreffende verhuisbedrijven willen of alleen eerst een taxatiebezoek doen voordat ze een prijs opgeven of ze reageren helemaal niet.

Wat viel er nog meer op

Naast de onderlinge verschillen in prijs en service die de verhuisbedrijven geven zijn er nog een aantal opvallende dingen:

  • Bijna geen van alle verhuisbedrijven waarbij we een offerte hebben aangevraagd heeft het over een parkeerontheffing.  Een parkeerontheffing is soms nodig als de straat waarin u woont moeilijk begaanbaar is. Dan kunt u of het verhuisbedrijf bij de gemeente een parkeerontheffing aanvragen. Als u dit niet doet en het is wel verplicht dan riskeert u boetes.
  • De meeste verhuisbedrijven bellen eerst op voordat ze een offerte sturen. Daarbij dringen ze er vaak op aan om eerst een taxatiebezoek te laten doen.
  • De verhuisbedrijven berekenen op verschillende manieren het volume van de inboedel. Bij sommige hoeft u alleen maat het aantal werkplekken in te vullen en bij een ander kunt u een hele lijst met meubilair aanvinken. Ga dus niet altijd uit van de laagste prijs want vaak is de inboedel niet goed berekend. In de meeste gevallen is het zelfs meer.
  • Bij sommige verhuisbedrijven is het niet duidelijk of er bij de prijs ook een verzekering is inbegrepen. Let hier goed op want sommige verhuisbedrijven bieden geen verzekering als u de verhuisdozen zelf in en uitpakt. Daarbij is het vaak zo dat er bij een internationale verhuizing vaak andere regels gelden wat betreft de verzekering. Let dus goed op dat u niet onderverzekerd bent.
  • Bijna alle verhuisbedrijven  reageren pas na een of twee weken. Begin dus optijd met het aanvragen van een offerte. Telefonisch een offerte aanvragen gaat vaak sneller dan online.