vragenoververhuizen.nl

Tips en advies


Tips en advies voor verhuizingenTijdens een verhuizing moet er veel geregeld worden. Van verhuisdozen tot verhuiskaarten en van verzekeringen tot vervoer. Om u daarbij een handje te helpen hebben wij een aantal belangrijke dingen alvast voor u uitgezocht en beschreven. Kijk voor meer informatie ook eens bij de verhuis checklist en de van A tot Z lijst.

 

Een verhuizing moet vaak tot in de puntjes geregeld worden. Als u uw verhuizing laat doen door een verhuisbedrijf gelden er altijd een aantal regels.
Een verhuizing kost veel tijd en energie maar natuurlijk ook een hoop geld. Om zoveel mogelijk geld te besparen is het natuurlijk het beste als u zelf uw spullen verhuist.
Op het moment verhuist 85% van de bevolking hun spullen zelf. Dat is niet zo vreemd want u kunt het ook makkelijk zelf.
Om na het verhuizen goed en wel te kunnen intrekken in uw nieuwe woning is het handig om alvast wat dingen te weten te komen voordat u daadwerkelijk gaat verhuizen.
Niet alle mensen zijn geboren klussers. Sommige verhuisbedrijven spelen hierop in en bieden een handyman.
Het is handig als u eerst uitzoekt wat u mee wilt nemen en wat weg moet of opgeslagen moet worden voordat u gaat inpakken.
Een verhuisdirigente is iemand die u bijna alle dingen tijdens uw verhuisperiode uit handen kunt nemen.
Schilderijen tot antieke vazen. Natuurlijk wilt u dat uw kunst en antiek tijdens de verhuizing niet beschadigd.
Als u gaat verhuizen is het niet altijd mogelijk om al uw inboedel mee te nemen, er bestaan veel verschillende bedrijven die opslagruimtes aanbieden.
Als u gaat verhuizen met een verhuisbedrijf wilt u natuurlijk weten hoeveel dit gaat kosten.
Om al uw spullen te verhuizen zijn er tientallen verhuisdozen nodig. De dozen zijn er in verschillende soorten en maten.
Als u verhuist heeft u natuurlijk ook kwetsbare spullen zoals glazen, servies, dure lampen antiek en schilderijen. U kunt hiervoor verschillende beschermmaterialen kopen.
Als u verhuist met een verhuisbedrijf is al het vervoer en transport al voor u geregeld. Als u zelf gaat verhuizen ligt dit toch iets anders.
Als u gaat verhuizen en u op uw oude adres een inboedelverzekering had gaat deze niet automatisch door naar uw nieuwe adres.
Als u verhuist wilt u natuurlijk zo snel mogelijk u post bezorgd hebben op uw nieuwe adres. Het is daarom belangrijk dat u naar zo veel mogelijk mensen, bedrijven en instanties een adreswijziging verstuurt.
Als u een huis gaat kopen sluit u hiervoor meestal een hypotheek af. Wanneer u gaat verhuizen gaat er een hoop veranderen. Zo ook is het verstandig om goed na te kijken wat een verhuizing voor gevolgen heeft voor uw hypotheek.
Als u gaat verhuizen moet u uiteraard adreswijzigingen versturen.
Veel bankoverschrijvingen doen mensen via een automatische incasso. Het is handig omdat u uw betaling niet kan vergeten en dus geen herinneringen thuisgestuurd krijgt.
Als u gaat verhuizen naar een andere gemeente komt daar een hoop bij kijken.
Een van de dingen die waar u tijdig mee moet beginnen is het opzeggen van uw tv, internet en telefoon aansluiting.
Als u teveel huur moet betalen in verhouding tot uw inkomen is het mogelijk om huursubsidie aan te vragen.
Als u noodgedwongen uw oude woning moet verlaten door bijvoorbeeld een renovatie en de nieuwe huur is hoger dan de oude kunt u recht hebben op een huurgewenningsbijdrage.
Een verhuizing is vaak een dure aangelegenheid. Daarom is het fijn als u soms een steuntje in de rug kan krijgen doormiddel van een vergoeding.
Na de verhuizing wil je je nieuwe stulpje natuurlijk aan iedereen laten zien. De housewarming is ideaal om al je vrienden, familie en kennissen uit te nodigen, en zo op één moment de rondleidingen te geven.